27 Aralık 2009

FIRTINA SONRASI

Kestane Balı üretimi yaptığım arılığa hafta sonu olunca gitmek için can atıyorun. Esen lodos fırtınasından sonra böyle bir manzara ile karşılaşmak çok sürpriz olmadı. Kovanların üstüne çok fazla ağırlık koymama rağmen bu görünce acaba birileri tarafından üzerlerinden atıldımı diye düşünmedimde değil. Kovanları kontrol ettiğimde herhangi bir terslik göremedim.
Aralık ayının son günleri olmasına rağmen çok güzel polen geliyordu.
Üstlerinden brandaları ve ondülünleri atılan tüm kovanları kontrol ettim. Arıların hiçbiri salkımda değildi. Günlük veya kapalı yavruda gözlemleyemedim.
Kovanların tamamının üstlerini tekrar örttüm.Bundan sonra fırtınadan inşallah etkilenmezler.

8 yorum:

  1. Sayın Gürel geçmiş olsun,neyseki işin sevindirici tarafı istenmeyen sonuçların olmaması,iyi çalışmalar kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Saim abi bende de örtüler uçmuş ama dediğin gibi arılara zarar gelmemiş olmaması işin sevindirici yanı.

    YanıtlaSil
  3. Saim abi çok geçmiş olsun allah tan bir zarar yok.Bu ayda polen gelişi her yerde iyi gözüküyor.sağlıcaklakal.kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  4. Abi geçmiş olsun Allah beterinden saklasın.

    Kovanların üstüne uçmaması için seramik ve fayans filan koyan hocalarımız var, onlarında bir görüşünü alıversen diyorum::))

    en iyisi ise bağlamak, sonrasında agırlık koymaktır. Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  5. Saim bey;

    öncelikle çok geçmiş olsun,benim bu konuda sana basit bir önerim olacak;Uygun demir telle sabit bir yere herbirini bağımsız olmak üzere bağlarsan sorun olmaz,aklında arılara olmaz,arılığın olduğu beykozdaki yer benimde birkaç kez ziyaret ettiğim yer olduğu için oraların ruzgarlı bir yer olduğunu tahmin ediyorum,sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil
  6. Saim bey,geçmiş olsun.Arılara zarar gelmediğine sevindim.Saglıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun dilekleriniz ve önerileriniz için çok teşekkür ederim.
    Selamlarımla,

    YanıtlaSil
  8. Saim abi gecmis olsun,

    bende insallah yarin gidip kontrolumu yapacam, ama bunu yapan poyraz degil Lodos abi. Bizim arilik yeri kuzeye kapali. Poyrazda hic bisey olmaz..

    YanıtlaSil